18.10.2019

Conference: Practices and trends of the local business, the winner of the Grand Prize - Laura Guțu

Practici aplicate pe larg de giganturile brand-uri ale lumii, și care nu neapărat implică costuri mari de realizare. Deși nu cunosc situația tuturor afacerilor autohtone, dar bazându-mă pe istoriile plasate pe site-ul Agenției Naționale a Protecției Consumatorului, cât și pe relatările celor chestionați din sondaj, aș putea spune că, în mare parte, aproprierea de client are loc când produsul eșuează, cu scopul de a nu-și denigra imaginea. Observ însă că multe companii autohtone lucrează în această direcție și încep să înțeleagă că logo-ul nu este egal cu brand-ul.

Practici și tendințe ale business-ului.

O bună parte a identității vizuale a brand-urilor este concentrată într-o reprezentare grafică, numită logo, fiind primul factor pe baza căruia se realizează diferențierea. Prin intermediul acestuia, companiile doresc, în primul rând, să câștige un spațiu cât de mic în memoria noastră. Pentru a testa cât de efectiv este acest lucru, a fost realizat un experiement prin care 16 tineri au avut să deseneze, cât mai exact posibil, logourile StarNet și Zorile. Reproducerea trebuia făcută fără vreun ajutor vizual, persoanele fiind ghidate doar de memorie. Majoritatea participanților au reușit să obțină paletele de culori corecte, ceea ce demonstrează importanța combinației de culori potrivite pentru un logo memorabil. Oamenii au o legătură emoțională cu o culoare, în primul rând. Apoi aceștia percep formele, logo-ul și cuvintele.

Puterea și valoarea unui logo se rezumă nu doar la posibilitatea de a fi ușor reținut, ci și la capacitatea de a inspira credibilitate. Un exercițiu, unde 57 de persoane au avut de ales între logo-urile unor întreprinderi cu același gen de activitate, iar caracteristicile care au vizat atenția lor au fost următoarele:

40% din persoane au ales pe 1 loc relația pozitivă

27% au selectat publicitatea

24% from people they put logo design

uterea și valoarea unui logo se rezumă nu doar la posibilitatea de a fi ușor reținut, ci și la capacitatea de a inspira credibilitate. Un exercițiu, unde 57 de persoane au avut de ales între logo-urile unor întreprinderi cu același gen de activitate, iar caracteristicile care au vizat atenția lor au fost următoarele:

  • Calitate: sugestiv, memorabil, neîncărcat, simplu, realistic;
  • Conținut: culori plăcute, să facă referire la profilul companiei, viu;
  • Impact: să capteaze repede atenția, să dea de înțeles că e o afacere accesibilă tuturor sau are un public strict segmentat, să dea indicii privind ce urmează să cumpere, să ofere senzația de siguranță, credibilitate și încredere.

De fapt, brand-ul mai este ceea ce alți oameni vorbesc despre tine atunci când nu te afli în cameră. Transparența și hyper-conectivitatea este ceea cele-ar permite companiilor să fie prezente non-stop în cameră, pentru a asculta și participa la discuții, astfel deținând acel control al clienților. Dar cum? Prin oferirea oamenilor a unui control și a unei puteri de decizii mai mari. Consumatorii ar putea colabora la crearea ideilor, cunoștințelor, conținutului, design-ului și produsului. Practici aplicate pe larg de giganturile brand-uri ale lumii, și care nu neapărat implică costuri mari de realizare. Deși nu cunosc situația tuturor afacerilor autohtone, dar bazându-mă pe istoriile plasate pe site-ul Agenției Naționale a Protecției Consumatorului, cât și pe relatările celor chestionați din sondaj, aș putea spune că, în mare parte, aproprierea de client are loc când produsul eșuează, cu scopul de a nu-și denigra imaginea. Observ însă că multe companii autohtone lucrează în această direcție și încep să înțeleagă că logo-ul nu este egal cu brand-ul.

2500 m2suprafața de producere
1200 kgtone de metal prelucrate anual
70 lucrători la linia de producere

Proprietarii de afaceri încearcă să își deosebească întreprinderile, produsele și serviciile de cele ale concurenților, iar acest fapt dă naștere unui proces de comunicare prin intermediul brand-ului și a multiplelor instrumente utilizate de aceștea cu scopul de a obține pentru brandul lor un loc cât mai favorabil în mintea consumatorului. Pentru a demonstra acest fapt, în luna octombrie 2017, am realizat un sondaj online la care 180 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 16 și 37 de ani, au evaluat de la 0 la 3, în ce măsură un brand îi motivează să procure un bun sau serviciu. Ce cea mai mare parte a persoanelor chestionate acordă brand-ului o importanță de 50%.

Branding-ul cuprinde toate aspectele legate de design, publicitate, viziune, misiune, valori, dar și raportul cu clienții. În același sondaj realizat, cei chestionați au avut de plasat în ordine crescătoare, conform importanței lor, elementele care ajută la popularizarea unui brand. Aceștia au avut de ales între: design-ul logoului, publicitatea și relația pozitivă cu clienții. Din total:

sd
22.10.2019
21.10.2019
Request a consultation

Please, leave a request, we will be happy to discuss your project.

Request a consultation

We will be happy to discuss the project with you. Enter your contact details, indicate your convenient time and leave a comment with the project details, and we will come back with a call.

✓ Valid